IDEALNA PRZEKĄSKA NA PLAC ZABAW ALBO WYCIECZKĘ ZA MIASTO!

IDEALNA PRZEKĄSKA NA PLAC ZABAW ALBO WYCIECZKĘ ZA MIASTO!

Wychodząc z domu na dłuższy czas warto zabrać ze sobą przekąskę dla dziecka. Dlaczego? Unikniemy wówczas sytuacji, w której nasza pociecha jest głodna a my dopiero zaczynamy szukać sklepu, aby coś na szybko kupić … Najczęściej kończy się wówczas na bułce, drożdżówce albo innym słodkim smakołyku, który wskaże nasze dziecko. Tymczasem lepsze od buły i słodyczy będą zdrowe przekąski, które szybko przygotujemy przed wyjściem z domu. Ważne jest to, aby nie były to duże posiłki, lecz pełne witamin. Dzięki takiej przekąsce nasze dziecko wróci do domu głodne i chętnie zje obiad czy kolację, w zależności od pory dnia.

Warto wiedzieć, że dziecko na placu zabaw chętniej zje warzywa niż w domu. Wie bowiem o tym, że nie ma wyboru, a przecież jest głodne. Poza tym jak przygotujemy większą porcję świeżych warzyw to inne dzieci też na tym skorzystają. Nawet te oporne warzywne-niejadki.

Co zatem możemy przygotować? Najlepiej świeże owoce lub warzywa. Latem będziemy mieć do wyboru bardzo dużo produktów. Inne pory roku nie są już dla nas tak łaskawe, ale zawsze znajdziemy pomysł na zdrowe przekąski!

Poniżej kilka propozycji uwzględniających sezonowość warzyw i owoców:

– Latem: truskawki, maliny, brzoskwinie, morele, nektarynki, borówki amerykańskie, arbuz;

Większe owoce lepiej umyć i pokroić na plasterki, kostkę. Wówczas dziecko może z doskoku przychodzić i się częstować. Warto wziąć widelczyk plastikowy i mokre chusteczki, aby dokładnie wytrzeć rączki (szczególnie jeśli dziecko lubi bawić się w piasku).

– Jesienią: śliwki wszelkich odmian i winogrona,

Cały rok sprawdzają się:

– jabłka pokrojone w plasterki lub podane w całości

– małe pudełeczko suszonej żurawiny, rodzynek czy suszone śliwki bez pestki

– pestki dyni, słonecznika

– ogórek zielony, papryka, marchewka i kalarepka pokrojone w słupki

– małe pomidorki typu cherry, takiej wielkości żeby na raz zmieściły się do buzi dziecka

Jeśli mamy bardzo mało czasu na zebranie się na plac zabaw potrzebujemy tak zwanego gotowca. Można sięgnąć wówczas po suche produkty: typu chipsy jabłkowe (dostępne na rynku w wielu smakach: z cynamonem o smaku truskawki, banana), chipsy warzywne ( z buraka, pomidorów), mus wyciskany z torebeczki z wygodnym ustnikiem, wafle ryżowe (najlepiej sięgnąć po wafle wzbogacone w pestki dyni, słonecznika, algi morskie) czy batonik owocowy bez dodatku cukru.

Na koniec jeszcze mała refleksja odnośnie planowania dnia i naszych posiłków. Starajmy się unikać przegryzek typu sucha bułka, paluszki, chrupki kukurydziane, drożdżówki. Są to produkty, które poza węglowodanami nie dostarczają organizmowi nic cennego. A często są źródłem zbędnego cukru czy soli. Jeśli zatem nasze dziecko wracając ze szkoły zgłasza, że jest głodne lepiej najpierw wstąpić do domu na ciepły, lekki posiłek (zupę, ryż, kaszę czy makaron z warzywami i mięsem) niż udawać się na plac zabaw z bułką w ręku.

Dobrej zabawy i … smacznego

Partnerzy akcji